15 April 2012

Suri Rumahtangga =)

Assalamu'alaikum & selamat petang. 


Apa buat hari nie..? Eh, buat apa je harini..?
Oh. Tugas aku hari nie hanya jadi suri rumah. Tak selalu dapat peluang 24 hours duduk kat umah macam hari ni & semalam. So, peluang lah aku nak mendobi baju-baju yang dah terlalu banyak dalam laundry bag tu kan.


Basuh pakai tangan ni kena bersabar la sikit. Kena berkorban masa sejam dua jugak la nak memberus, membilas satu demi satu baju tu. Nak perah & sidai.
Banyak step tuu. Lain la kalo pkai anak dara Jepun. Sumbat je baju dalam perut dia, tggu la setengah jam siap da. Terus jemur je. Tak yah nak perahperah lagi da.
Korang yang tak biasa basuh baju pkai tangan, baek belajaq siap2 okeh. Mana la nak taw, umah mak mentua nanti tradisi basuh baju pakai tangan =) Xde la terkial-kial nak basuh. hihi.


Bukan apa, aku risau jugak tengok generasi muda mudi yang lahir2 dah senang ni. Siap ada maid lagi kat umah. Keje umah jangan kan nak buat, nak sentuh pun jarangjarang. Tambah pulak makayah yang sayang anak terlebih tak bagi buat keje umah. Uihhh. Lembut tangan tu sape pun xleh lawan la. Selembut sutera :p Blweekkkk.
Point nya, belajar la cara hidup yang sederhana. Cerah masa depan (^_^)/


Yess! Curi masa kejap sebelum pegi meeting malam ni, aku buat choc flakes buat kali ke-2. Semalam first trial da nak abis. So, buat lagi tadi. Ingat nak bawak g ofis esok. hehe.
Aku paling suka kalo aku masak, ada orang makan. Uih ! Satu kepuasan nak habaq mai. Untung la aku dapat housemate baru yang suka makan. =). Nak2 pulak orang pregnant. Best sangat tengok dia makan bersungguh-sungguh. hehe.


Ni 1st time aku buat semalam =)


Housemate lama dulu tak berapa suka makan kot. Penat aku buat laksa, rebus jagung, buat kek macam tak berapa layan. Bukan setakat rasa, bau pun tak. Kalo nak soh orang makan, senang je. Bawak pegi ofis. Tak pun bawak time usrah. Kompem licin. Heh.





Ni baru keluar dari dapur =) Panaspanas lagi.


Sape2 nak tempah, boleh PM aku keh. Hoihoii. Kotkot nak buat hadiah tunang ke, hadiah kawen kawan ke. Kau sendiri ke nak kwen. Boleh PM keh. Aku bagi yang terbaeekk punya ikut bajet korang =)


Nak resipi pon bole. Ilmu ni takleh kedekut kawan2. Sebab ilmu bukan milik aku. Bukan milik kau jugak. Tapi Allah yang punya. Lagi pun, Kacang goreng je nak buat. Antara rajin VS malas je. Kau rajin, kau yang untung. Kau malas, kau yang rugi. Tak gitu cik Kiah? hehe.


OK lah, masa untuk bersiap pegi meeting.
Jumpa lagi ! Tata titi tutuuu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)