16 April 2012

Always LEAVE OFFICE On Time.

Salamullah 'alaykum.


Ce baca sekali dua tengok =)

BULATAN GUMBIRA YANG BERMAKNA =)
  • Work is never ending process. You can never finish the works !
  • Interest of a client is not more important than your family.
  • If you fail in life, your boss or client will not be the person to offer a helping hand. But, your FAMILY & FRIENDS will do.
  • Life does not mean coming to office, going home and sleeping ! There is more to a life. You need time to socialize, entertainment, exercise and relaxation. Don't make your life meaningless.
  • A person who is sits in office still late is not a hardworking person. He is fool who does not know how to manage works within the stipulated time. Beside, he is a loser in life who does not have personal or social life.
  • You did not study hard and struggle in the life to be a machine and live a meaningless life.
  • If your boss forces you to work late, just forward him this message =)

# Mesej yang sangat bagus ni ofismate aku yang kasi. Tengs a lot ya ! hehe.
Sebab sometimes memang aku rasa macam orang xde life pun. Ofis ni jadi rumah ke apa? haha. Tapi, sekarang aku rasa aku da pandai uruskan masa kot.

# Bestnya keje swasta ni, masa sangat2 fleksibel. Contoh aku kasi : Meeting malam sampai lewat, so esok pagi kau bole la datang 'lewat sikit'. Sikit saje OK. Jangan nak mengada amek half day pulok ye! hehe.

# So, kekadang ada urusan peribadi time ofis. Cth : Ada appointment dgn doc ke, sahsah la masuk lambat kan. So, biasanya aku akan cover balik bape jam yang aku tak masuk ofis. Fair kan macam tu? Amanah kot. Mane leh suke2 ati je kau taknak ganti balik. Kang gaji kau tak berkat, abis la darah daging kau sume tak berkat beb !

# Dalam sibuk2 tu pun, aku ada social life OK. Aku still ada masa nak usrah. Ada masa nak ziarah kawan2. Ada masa bersenam lagi OK. Excercise dlm rumah pon ok hape :D
Ada masa nak basuh baju. Ada masa nak buat apa aku suka.

Point kat sini, kau nak balik ofis lambat pun suke ati lah. Tapi ikut masa lah. Dah banyak keje, kau duduk jela kat ofis buat keje. Dari tido je kat umah. Kan bagus isi waktu dengan pkara berpaedah. hehe. Tapi berwaspada ! Jangan selalu sangat macam tu. Kau kena ada networking yang bagus kat luar supaya kau boleh buat keje dakwah dlm masyarakat. Jumpa orang, berkenalan, bina hubungan. Pastu senang la kau nak ajak dia buat kebaikan. Tak gitu? 

# Btw, aku kat ofis lagi pun skrang ni. Japgi ada Class For Reverts. Dah nk leave ofis on time camne? Aku ada amanah nak buat kot =) hehe.

K lah, ape yang baik sila amek. Yang kureng baik takyah amek sikit pon ok. Jom BERUBAH ke arah hidup yang lebih sehat jom !!


Tamau Healthy LIFE jangan ikot.

Tataaaaaaa...! Salamullah 'alaykum.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)