17 April 2012

STAY STRONG KAK !


Stay strong kak !
Menyuntik semangat untuk aku terus kuat atas jalan yang aku tempuh.

Saat seseorang diuji oleh Allah dengan kesakitan, bukan duit atau benda lain jadi perhatian. Tapi what..?? Moral support? Ya! Betul. Sokongan moral actually sangatsangat membantu untuk melawan sakit yang dialami. Itulah ubat yang paling mujarab saat diri kena melawan kesakitan. Seriously aku cakap neh. 

Sume orang bole cakap. Alah, sakit pegi la jumpe doc. Apa susah? Kau cakap senang la kawan. Nak pegi jumpa doc pun perlu ada kekuatan OH. KEKUATAN. 



Ketika Nabi Ayub a.s diuji dengan kesakitan,kehilangan anak-anak dan lain-lain ujian, isteri baginda bertanya: "Sampai bilakah perkara ini akan berterusan?"

Nabi Ayub a.s bertanya: "Berapa tahunkah kita diuji?"

See. Ujian Allah untuk insan2 hebat lagi berat & mungkin kita tak mampu tanggung pun. So, dengan sedikit ujian yang Allah kasi..be strong OK :)

Mengimpikan someone yg akan say : I'll always be by your side. Oh, sweet !
hihi. Suda la cik Liya, jangan banyak berangan. Nanti terbang di awangan pulak. Sudah weyh.

Btw, aku sgt hargai concern bakal Dr. Asrul & Dr. Nirul. "Akak, gud luck". Even dengan ucapan tu, buat aku rasa ada energy. "Stay strong kak !". Even dengan kata2 tu buat aku gagah untuk bangkit. Serius! Sangat comel=) Itulah kuasa moral medicine kalo nak taw. At least aku tak rasa sesorang nak hadapi sakit yang tak sakit tu |(^__^)/ Tengs a lot my little brothers.

Selain doa & kata2 perangsang, kita tak bole berhenti berharap daripada rahmat Allah SWT =) La tai asuuu...Sebab Allah sentiasa ada untuk kita. SENTIASA. Mana mungkin kita harapkan selain Dia. So, jangan berhenti BERHARAP taw ! Taw !! =)

Jangan berputus asa daripada mengharap pertolongan & bantuan Allah.
Suatu KEAJAIBAN mungkin berlaku........:)


Saya tahu awak KUAT!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)