19 Jun 2012

Ukhuwwah Kerana Allah



Bismillahirrahmanirrahim.


Alhamdulillah. Allah aturkan pertemuan yang cukup bermakna petang nie.
My coursemate di Jabatan Pengajian Dakwah & Kepimpinan UKM merangkap housemate di rumah akhawat Darussakeenah (DS) datang ziarah! Yeayy! \(^_^)/
Kak wan yang sangat aku kagumi ilmunya dtg ziarah aku kat pejabat, happy sekejap =) Jazakillah bi ahsanil jaza' kak wan. Very appreciate it! After 3x plan nak datang ziarah kat umah tak jadi. Finally, Allah izinkan jugak.


Since aku pindah ke Melawati nie, dah jarang jumpa kak wan & akhawat UKM lain. Ada jugak aku pegi ziarah ke Bangi. Cuma, lately dah kurang sikit. Banyak bergerak di sini. Menunggu honeymoon & reunion DS yang tak jadijadi lagi..hehe.


Kira-kira dah masuk 11 bulan aku di Hidayah Centre. Cepat sangat masa berlalu ! 
Dalam masa tu jugak, ada masa yang aku rasa down. Rasa nak cabut lari sume ada. haha. Time aku happy + seronok nak lompat aku tatau plak nk cite ngan sape. Dulu kat UKM, aku selalu curhat kat kak wan. hehe. Kak wan adalah orang terbaik untuk berkongsi suka + sedih. Tu dulu. Skrang da jauh ngan kak wan. Aaaaaaaa...Kak wan, jangan balikkkk.! Banyak benda nak share ngan kak wan. Kite nak cite kat kak wan improvement kite kat sini. huhu. Macam nak nanges je time kak wan nak balik tadi. Sob..sob...sob.
Last sms kak wan tadi sangat terkesan di hati. Thanks a lot kak wan ! Aku kena terus bergerak walau dalam apa jua cara..Move forward!

Teruslah bergerak hingga KELELAHAN itu LELAH mengikutmu,
Teruslah berlari hingga KEBOSANAN itu BOSAN mengejarmu,
Teruslah berjalan hingga KELETIHAN itu LETIH bersamamu,
Teruslah bertahan hingga KEFUTURAN itu FUTUR menyertaimu,
Teruslah berjaga hingga KELESUAN itu LESU menemanimu


Ahaa. tu lah aku. Susah sangat nak lepaskan orang yang aku rasa dekat dihati.
Ingat lagi. Pertemuan pertama dengan classmate aku lepas kitorang lost contact hampir 7 taun. Happy bagai nak rak. Tup tup dia nak balik je, tiba2 ayaq mata keluaq. aha. Rasa nak jerit 'don't leave meeeee...!' T_T


Hah. Sudah. Mula la nak mengenang kawan-kawan rapat di UKM Imah, kak Yunie, kak Fiqa, kak Efa, My bestfriends forever & ever Iffa & Taqiah ! Kak hajar, kinah, kak fizah...Rindu sumuaaa...!


Dalam perjalanan hidup kita, masing2 ada hala tuju. Ada haluan sendiri. Dan bila berjauhan, apa yang sangat penting adalah keterikatan hati. Walau jauh beribu batu bata pun jarak yang memisahkan, kita masih terasa kehangatan ukhuwwah. Kerana apa? Kerana ukhuwwah yang terjalin adalah kerana Allah =)
Sebab tu aku sayang sangat setiap ukhuwwah yang terbina dengan ikatan hati ! Sebab ikatan tu sukar aku padamkan. Akan sentiasa tersimpan kukuh dalam hati. Cewaahhh.


"Dan Dialah (Allah) yang mempersatukan hati mereka (orang yang beriman). Walaupun kami menginfaqkan semua kekayaan yang ada di bumi, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, Allah Maha Perkasa, Maha Bijaksana"
                                                                                                 [Al-Anfaal 8: 63]




Terima kasih kepada semua !
Uhibbukum fillah ! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)