27 Jun 2012

The Right Track

Bismillah.
Alhamdulillah. Allah temukan dengan Sis Grace atau nama Islamnya Nur Alisha Loh malam ni. Kakak saya nie masih sangat baru dalam Islam=) Segala puji hanya bagi Allah. Dengan izin dan kehendakNya, beliau melafazkan syahadah pada tanggal 10 Mei tahun ini di Hidayah Centre.

أشهد أن لا إله إلّا الله وأشهد أنّ محمد الرّسول الله

Alhamdulillah. Dilafazkan dengan penuh penghayatan akan penyaksiannya bahawa hanya Allah tuhan yang layak disembah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah. Sah lah Sis Grace sebagai seorang Muslim. Allah menjadi saksi akan lafaz yang diucapkannya petang itu.
Bermakna, sudah hampir sebulan setengah Sis Grace dalam agama fitrah ini. Alhamdulillah. Dalam tempoh tu kami keep in touch bertanya khabar. Ada masanya dia akan tanya soalan-soalan asas dalam Islam. Apa je yang tak difahami. Mujur masih punya bekalan ilmu di dada. Terima kasih ustaz ustazah atas ilmu yang telah dicurahkan !
Sangat-sangat hargainya. 


Betul kata adik,
"You already in the right track akak. 
Just keep moving and stay strong".


Aku berada di landasan yang betul. Terpilih bukan? So, bukankah aku patut hargai peluang yang Allah bagi untuk dimanfaatkan sebaiknya. Tajdid niat sayang ! Kerja itu satu IBADAH. Ikhlaskan niat & pasti, aku akan mampu teruskannya ! =)


Btw, pertemuan singkat tadi amat bermakna. Apa yang aku kagumi, Sis Grace nie tak segan silu usung buku 'Panduan Lengkap Solat' ke mana saja dia pegi. Sempat juga tasmi' bacaan Al-Fatihah dia tadi. Mantop. Dah hafaz pun ^_^ 
Alhamdulillah thummaalhamdulillah !


# Aku sentiasa doakan agar Allah kekalkan mereka dalam Islam dan merahmati setiap perjalanan hidup mereka. Teguhkan iman mereka dan memberi kemudahan dalam setiap urusan mereka. Amin ya Rahmann..


# InsyaAllah, 5 Julai nie adik Lin pulak akan melafazkan syahadahnya di Hidayah Centre.
Allahu Allah. Kau tetapkanlah pendiriannya untuk kembali kepada Islam dan doronglah hatinya untuk terus memperbaiki diri & mengislah ummah. Allahumma aamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)