04 November 2011

SALAM 'EIDUL ADHA DARI HAMBA

Assalamu'alaikum..
Holaa.. Kabare iman..? Bape page baca QURAN hari ini kOrang..? Haa..? Tak sempat tengok kulit Quran pon..? Mak aiii..Sibuk bebenOr nampOknye. Jangan le begitu upenye kengkawan. Sibuk mane pon kite, ce la baca sepotong dua pon. OK apa daripada TAK BACA LANGSUNG kan. (^_^)/


He..ni curi-curi tulang ikan je update belOg ni. Seminit dua yang MESTI dimanfaatkan sebaiknya. Malam nie tolong menolong membanting tulang memberas membereskan keje2 Projek QURBAN KASIH UMMAH anjuran Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM), Koperasi Islah Malaysia Berhad (KIMB) and Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM). Mantop habis la sekretariat projek ni. Dengan izin ALLAH dan usaha gigih semua, kutipan mencecah RM1 juta. Alhamdulillah..
Tapi jangan salah PAHAM ok, ni bukan projek Fund Raising. Tapi projek Qurban dan Akikah yang diadakan di negera-negara yang lebih memerlukan. Sat nak boh gambaq list negara terlibat. kalo tak nampak, pendek umoq ;p


17 buah negara terlibat. Woww..banyak tuu.. So, sekarang ni tengah buat grouping bahagian2 qurban ikut negara2 ni la. Palestin ada, Filipina, Indonesia, Thailand, Malaysia, Vietnam, Lubnan, Bangladesh, Maldives, Sri Lanka, Myanmar, Pakistan, Sudan, Kemboja, Indonesia, Iraq, Papua New Guine sume ada. Teruja kot !
Besar PENGORBANAN rakyat Malaysia yang berkorban harta sempena EIDUL ADHA Ahad nie. Alhamdulillah..thumma Alhamdulillah..
Kutipan RM 1 juta ++ tulah buktinya. Sume daripada penglibatan rakyat negaraku ini dalam projek QURBAN KASIH UMMAH 1432H this year.
Satu bahagian COW RM350, Satu bahagian COW khas Palestin RM 1,000, satu bahagian MBEKK RM500. 
Ada yang terus buat 7 bahagian untuk satu nama. Terbaik lah !. Semoga pengorbanan kalian bererti dan dinilai oleh ALLAH dengan nilaian ibadah yang IKHLAS keranaNya. InsyaAllah. Amin.


Jam 3.34 am.
MASING RIANG RIA LAYAN KEJE EVEN DAH PAGI BUTA
Wah...internet buat hal la pulakk. Orang nak buat keje lajulaju ni. :( 
Sementara tunggu tenet datang balik, menaip kat sini jap. Ada gak benda nak buat. Sambil2 dengar lagu arab. Memang terbaekk..! Orait. Bercerita tentang ibadah QURBAN ni kan, kita muhasabah la kejap jom. Berapa banyak dah pengorbanan yang kita dah buat KERANA ALLAH..? Kerana Dia OK! Bukan sebab2 lain. Nak menunjuk kat orang yang memandang kita, konon kitalah manusia paling MULIA tu tak masuk list ek. Tu KERANA MANUSIA/ DUNIA. Sila buang jauh2 tabiat suka menunjuk-nunjuk ibadah yang dilakukan tu. Allah LANGSUNG TAK PANDANG kot ibadah tak ikhlas tuuu. Sia-sia sahaja. 


7.16 pm (4 Nov 2011)
Dup dap dup dap...satgi dah nak gerak ke UIAM. Naik bas balik kampung dari sana. Encik teksi datang jemput jam 8.30 nie. Tak sabaqnya nak jumpa mak abah & adik2ku 5 jejaka tu..
Ada siket masa lagi nak membantu Sekretariat QKU.
Ok lah, dah Maghrib pon. Nak pegi menghadap ALLAH menadah tangan memohon ampun untuk dOsa2 yang barangkali tak disedari telah dibuat hari nie.


Lastly, salam Eidul Adha ikhlas daripada Liya dan suami bakal suami & anak2 ^_^ 
SemOga pengorbanan kita bererti. Tahniah kepada Kak Jun & wartawan Sinar Harian yang dah pun bertolak ke Thailand semalam untuk misi QKU dan bencana banjir di sana. Juga untuk Akh Iqbal dan Pcik Zukri yang dah bertolak ke Kemboja tengahari tadi untuk misi yang sama. Juga kepada sume wakil2 Sekretariat & AJK pelaksana QKU yang ke Papua New Guine, Palestin, Vietnam dan lain2 negara. Mabruk 'laikum !


Okai..dh 8.20 pm. Nak siap2 untuk sOlat Isya'. Tata Titi Tutuuu...!
Sehingga bertemu lagi di lain hari, insyaAllah.


P/s : Entry paling pening. Sambung2 edit dalam masa 1 hari sampai jadi 1 entry. Daaa..!
Assalamu'alaikum Warahmatullah. SemOga terus tabah adik2 akak Zaty, Asma' & Farah ! Fighting !!


~ Salam Sayang ~









1 ulasan:

  1. orang2 lama kata, sikit2 lama2 jadi bukuit(bukuit=bahase david teo)..mcm entry liya ni..hehe

    yg 1 bhgian MBEKK tu cool je

    BalasPadam

Tinggalkan komen, pesanan atau nasihat kepada Puteri Liya di sini :)